Page 14 - 스피킹 매트릭스 직장인을 위한 3분 영어 말하기 - 미리보기
P. 14

3분 영어 말하기
                 01             직장인의 기본적인                            훈련한 날짜    .     .   .
                  ⋮ Day ⋮
                                                                                 분
                                                                     소요시간
                O ut put        업무 태도는?

                3분 말하기  ⋮                                                        Out 01-1


                  Step 1     말할 내용 정리하기                                           >                      Step 2     영어로 듣기

                                                                                                                You shouldn’t let your work pile up. If you let your work pile up,
                          ▶ 일을 쌓아두지 않는다                                                                         you will fail to handle all of it. You should take care of not only your
                                                                                                                regular work but also your urgent tasks that you are dealing with at
                            일을 쌓아두면 안 됩니다. 일을 쌓아두게 되면 다 처리하지 못하게 될 겁니다. 정규 업무뿐
                                                                                                                the moment. You need to be on top of your workload so you don’t
                   1분       아니라 그때그때 처리할 급한 일도 챙겨야 하죠. 자신의 업무량을 완전히 장악해야 일이 밀                            1분     fall behind. You never know when you might find yourself busy with
                            리지 않습니다. 다른 일로 언제 바빠지게 될지 모릅니다. 큰 행사 후나 회의를 많이 한 다음                                 something else. Your work will especially pile up after a big event
                            에 업무가 특히 쌓이게 되겠죠. 출장 후에 밀린 일을 다 따라잡을 수는 없을 거고요. 어떤                                  or after many meetings. You will never be able to catch up on all of
                            출장이든 가기 전에 미리 업무를 좀 처리해두는 것이 좋은 생각입니다.                                              your work after a business trip. It is a good idea to tackle some of
                                                                                                                your work ahead of any business trip.


                          ▶ 문제는 적극적으로 해결해 나간다                                                                   I think that you have to make a real effort to come up with solutions
                                                                                                                to problems. You might have difficulty coming up with solutions at
                            문제에 대한 해결책을 찾아내기 위해 실질적인 노력을 해야 한다고 생각해요. 처음에는 해                                    first, but you can do it with enough effort. You can’t just sit there
                            결책을 찾는 데 어려움이 있을지도 모르겠지만, 충분히 노력하면 할 수 있습니다. 그냥 수                                   passively waiting for problems to be solved. One must actively
                   2분                                                                                    2분     engage in problem-solving. The quicker you work on it, the quicker
                            동적으로 가만히 앉아서 문제가 해결되기를 기다려서는 안 됩니다. 문제 해결에 적극적으
                                                                                                                a solution will be found. It is also good to work with others on it.
                            로 관여해야 해요. 빨리 손을 댈수록 더 빨리 해결책을 얻게 될 테니까요. 다른 사람들과 함
                                                                                                                They can be a big help and give you a different perspective on the
                            께 애쓰는 것도 좋습니다. 큰 도움이 될 수도 있고, 눈앞의 사안에 대해 다른 견해를 줄 수
                                                                                                                issue at hand. With more than one suggestion, it is much easier to
                            도 있죠. 제안하는 의견이 한 가지가 넘으면 문제를 해결하는 것이 훨씬 수월해질 것입니다.                                  get problems solved.

                          ▶ 책임감을 갖고 일한다                                                                         There is one skill that is greater than any other skill: having a
                                                                                                                responsible attitude at work. This will help allow others to have a
                            다른 어떤 기술보다도 중요한 기술이 한 가지 있는데요. 그것은 바로 직장에서 책임감 있는
                                                                                                                more favorable perception of you, and in turn you will gain their
                            태도를 갖는 것입니다. 이는 남들에게 보다 좋은 인식을 심어주는 데 도움이 될 것이고, 그                                  trust. If you are responsible with your own duties, you will grow
                   3분                                                                                    3분
                            래서 결국, 그 사람들의 신뢰를 얻게 될 것입니다. 자신의 임무에 책임을 지면 전문인으로                                   professionally. A sense of responsibility secures the quality of one’s
                            성장하게 될 것입니다. 책임감은 업무의 질을 보장하죠. 자신의 일의 본질에 집중하도록 하                                   work. You should try to focus on the essentials of your job. This is
                            세요. 이것이 바로 프로가 실력을 키우는 주요한 방법입니다. 자신의 일에 책임감이 있는 사                                  the main way in which professionals grow their skills. People that
                            람들은 그 직종에서 성공하는 법입니다.                                                               are responsible for their work go far in their profession.





                148
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19